Internet aanvragen bij ONLINE.NL is geen goed plan!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.4/10 (5 votes cast)

online.nl internet klacht 2 maanden terug hebben wij internet aangevraagd op ons adres, waarna we al snel de modem thuis hebben ontvangen. Echter bleek er geen signaal binnen te komen in mijn woning en kon ik na telefonische support ook geen isra punt vinden in de woning. Onlin.nl heeft toen het voorstel gedaan om een monteur langs te sturen, om als eerste zeker er van te zijn dat er een isra punt in de woning aanwezig is, omdat ik zelf geen idee had hoe een isra punt eruit zou moeten zien. Dit zou mij niets kosten volgens de mewerker van Online, omdat de lijn alleen wordt gecontroleerd door een KPN monteur, en verder geen modem geïnstalleerd zou worden. Er is een afspraak gemaakt met de monteur en vervolgens heb ik na 4 uur wachten geen monteur zien langskomen de eerste keer. Weer online gebeld en aan gegeven dat de monteur niet is langs geweest en nieuwe afspraak gemaakt. Ook dit keer is de monteur niet langs gekomen en ook dit keer weer geen briefje in de brievenbus gehad, dat ze later nog zijn langs geweest. Uiteindelijk is bij de derde afspraak die ik heb gemaakt en een maand verder, een monteur langs gekomen van KPN en die begreep er helemaal niets van en heeft ook het israpunt niet kunnen vinden in de woning, om te testen of er uberhaupt signaal de woning binnen komt. De KPN monteur zou dit door geven aan ONLINE en vervolgens heb ik zelf weer een afspraak weten te maken, om een andere monteur te sturen om het op te lossen. Helaas is toen weer geen monteur komen op dagen, waarna ik WEER heb gebeld met online en weer een afspraak heb gemaakt voor de week erna. Dit keer kwam de KPN monteur wel opdagen en heeft deze KPN monteur wel een israpunt kunnen vinden. Deze was echter in de opslagruimte op nr 137, terwijl ik zelf online heb aangevraagd op nr 135.  De monteur heeft vervolgens als extra service een telefoonkastje aan het israpunt aangesloten en aangegeven, dat als er signaal zou zijn, dat de modem dan zou moeten werken. De modem werkte nog steeds niet en dit terwijl het aangesloten was aan het israpunt, zoals ONLINE dit heeft aangegeven op deze manier te moeten doen. Ik heb online toen zelf gebeld en aangegeven wat de conclusie is geweest van de KPN monteur die de buitenlijn kwam controleren, en dit was niet eens bekend bij ONLINE zelf. ONLINE wilde het nog een keer proberen door weer een monteur langs te sturen, waarna ik heb aangegeven dat deze monteur dan wel echt moet langskomen, zodat ik niet weer voor de 6e keer voor niets vrij neem van werk en dat ik anders het abonnement ongedaan wil maken. De medewerker aan de lijn gaf mij de toezegging, dat ze de abonnement zouden beeindigen als dit keer weer een monteur het zou verzuimen om langs te komen, omdat hij kon begrijpen dat dit niet netjes is en dat ik al heel veel heb opgeofferd van mijn tijd om dit op te lossen.

KPN monteur van ONLINE.NL weer niet komen opdagen!

Ik was niet eens meer verbaasd toen er voor de 6e keer weer geen monteur was langs gweest om de installatie te doen. Dit keer ging het namelijk om de installatie zelf, en had zelfs aangegeven dat ik voor deze monteur de 90 euro kosten voor zou betalen. Deze monteur had tenminste kunnen bevestigen dat er geen signaal binnen komt op de isra punt die gevonden is door een andere KPN monteur. Het is natuurlijk te begrijpen dat ik geen gebruik wenst te maken van de diensten van ONLINE. Ze zijn bij elke keer dat er geen monteur is langs geweest bij mij, in gebreke gesteld door mij. In totaal zijn er 6 afspraken gemaakt met een monteur, waarvan er 4 keer geen monteur is op komen dagen en ik kan niet Online.nl constant kansen blijven geven om te achterhalen waar het probleem ligt. Als zij niet in staat zijn, om dit te achterhalen, kan er van mij niet verwacht worden dat ik constant hoop blijf hebben dat ik spoedig internet zal hebben, en elke week een afspraak inplannen voor een monteur en niet zeker zijn of deze wel of niet gaat komen verschijnen. Ik heb zo vaak vrij genomen van mijn werk de afgelopen tijden, dat ik zowieso geen vrij meer kan nemen.

Door ONLINE.NL veel kosten gemaakt door wanprestatie

Vrij nemen kost mij 100 euro per dag, en aangezien ik 4 dagen niet heb gewerkt, terwijl er niemand is langs gekomen. Ik heb spijt dat ik deze internet provider zoveel kansen heb gegeven en dat ze tot nu toe nog steeds niet weten of er nu wel of geen signaal binnen komt in mijn woning.  Het enige wat ze kunnen doen is zeggen dat ze het gaan oplossen en afspraken maken voor een monteur bezoek, die in 60% van de gevallen dus niet verschijnt. Als het aan ONLINE zelf ligt, dan sturen ze de komende 6 maanden alleen maat monteurs, of er nu een oplossing komt of niet.

ONLINE zou misschien eens hun samenwerking met KPN onder de loep moeten nemen. Ze zullen nog wel meer klanten verliezen als KPN monteur niet komen opdagen. Ze moeten de abonnementkosten die ze mislopen, maar verhalen op de monteurs zelf en niet moeilijk doen over een opzeg periode. Ik kan het goed begrijpen dat je moet betalen voor een contract dat je aangaat, maar de provider moet er dan wel voor zorgen dat er signaal binnen komt in de israpunt van de woning waarop internet is aangevraagd. Aangezien zij dit niet kunnen aantonen, is er in mijn ogen ook geen service verleend en ben absoluut niet van plan om te betalen voor iets wat ik niet heb gekregen.

ZIGGO is duizend keer beter dan ONLINE.NL dus maak niet dezelfde fout!

Ik heb bij ZIGGO nu internet aangevraagd en dit is iets wat ik veel eerder had moeten doen! Ik ben langs de shop gelopen in Den Haag, kreeg meteen een pakket mee en zou binnen 4 werkdagen internet hebben! Dat is pas een service! Ga niet voor zogenaamde goedkope oplossingen zoals ONLINE, wat uiteindelijk toch duurder zal zijn voor je. ZIGGO heeft ongeveer dezelfde maandprijzen, en heeft een uitstekende klantenservice en helpdesk. Google maar zelf op ONLINE klachten en je zult zien dat er honderden mensen zijn, die zelfde soort ervaringen hebben als dat ik heb gehad met ONLINE. Geef ze geen kans, want dat geven ze jou ook niet…Ze vragen alleen maar kansen!

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Internet aanvragen bij ONLINE.NL is geen goed plan!, 6.4 out of 10 based on 5 ratings

2 Responses

  1. admin_online 5 jaar ago
    • admin 5 jaar ago

Add Comment